Bali 3, 4, 5 - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Viv Bas - WaarBenJij.nu Bali 3, 4, 5 - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Viv Bas - WaarBenJij.nu

Bali 3, 4, 5

Blijf op de hoogte en volg Viv

18 Oktober 2015 | Indonesië, Kuta

Vrijdag en zaterdag hebben zijn we lekker op het strand geweest en is Bas ook regelmatig met de mannen gaan lopen. We luieren heerlijk op ons bedje onder de parasol en kijken naar alle surfers die voorbij komen. De beginnerslessen zijn erg leuk om te zien, een beetje leedvermaak dat wel. Verder koelen we regelmatig af in de zee, die is heerlijk van temperatuur. Er staat wel een sterke stroming, met redelijk hoge golven, dus gaan we niet te ver. Ook papa waagt zich in de zee, tussen ons in springen we samen door de golven heen. We moeten dan stevig staan hoor, anders vallen we met zijn drieën om, maar gieren het uit van het lachen.

Intussen is het met mijn darmen weer helemaal rustig en kan dus ook weer alles eten, jamjam. Dus ook tussendoor een lekker ijsje van een van de verkopers die de hele dag langskomt. Wel die ene die zich niet opdringt en vrolijk lacht.

In Bali wordt eigenlijk niet gestolen, althans niet door de Balinezen. Wij hadden waarschijnlijk te maken met een Javaans jochie die Janneke haar slippers in schoot en ermee vandoor ging. Slippers liggen namelijk massaal bij de overgang van zacht naar hard zand, het zand is namelijk zo heet dat het zonder slippers niet te doen is. Het is dat papa het zag en Bas erachter aan kon rennen. Hij leverde ze gelijk in, 'excuse me sir' en met een 'I'm watching you' gebaar liet Bas hem weer gaan. Ach ja.

Vanochtend ben ik met Bas meegegaan naar het strand om half 6 (! ). Hardloopschoenen aan en aan de wandel, kleine stukjes joggen en schelpen zoeken. In de ochtend is het al druk op het strand met gezinnetjes met spelende kinderen, rennende honden, hardlopers en locals die op zoek zijn naar schelpen voor de verkoop. In de ochtend zijn dan ook de mooiste en grootste schelpen te vinden. We hebben al een mooie verzameling bij elkaar.

Papa was vandaag niet fit, die hoeste de hele nacht en dag door en bleef dan ook met Jan rustig in het hotel. Samen met Sieg en Cis zijn we naar Oleh Oleh geweest. Een soort van groothandel met prullaria enzo. Dat was leuk. Bij terugkomst zijn we naar het zwembad gegaan. Papa bleef achter in de kamer en wachtte ondertussen op de loodgieter. Bij ons was het riool probleem wat opgelost, zodanig dat we geen zin hadden om te gaan verhuizen. Bij papa lekte het ondertussen en ook bij Sieg en Cis kwamen de problemen.
We waren net lekker geïnstalleerd toen Rick op en neer springend voor ons stond. We moeten allemaal verhuizen, we moeten nu direct naar andere kamers. Uuuh wat? Bij de kamer stond papa al buiten te wachten. Ze waren met 5 man bezig met de badkamer en liepen in en uit. Ondertussen lag de hele badkamer vol dreg. Gadverdegadver! Ik heb het niet gezien en geroken, maar geloofde het verhaal zo.
De strandgangers en de de rest werden ook opgeroepen. Na heel wat heen en weer geloop (gelukkig liggen de appartementen ook op de begane grond en zijn ze dichtbij) zijn we weer geïnstalleerd. De kamer is wat kleiner, maar een schone badkamer, met een kraan die niet groen, blauw, wit, geel van het vuil ziet en geen putlucht. Eigenlijk ben ik best blij met de verhuizing en heb papa en Jan nu gezellig als buren.

We genieten en komen lekker bij!

• 21 Juni 2020 - 12:29

Paul Prince:

Ik was benieuwd of jullie er ook schelpen hebben gevonden. Als amateur-malacoloog ben ik daarin zeer geïnteresseerd. Het is overigens moeilijk om ze gedetermineerd te krijgen.
    Laat eens iets horen.

Vriendelijke groeten, Paul Prince