We zijn in Bali! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Viv Bas - WaarBenJij.nu We zijn in Bali! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Viv Bas - WaarBenJij.nu

We zijn in Bali!

Blijf op de hoogte en volg Viv

13 Oktober 2015 | Indonesië, Kuta

Nog niet helemaal fit opgestaan, maar wel een stevig ontbijt kunnen nemen. Vandaag gaan we op weg naar Bali! Ik heb er heel veel zin in en iedereen in de groep is daar ook echt wel aan toe.

We vliegen vanaf Surabaya, daar heeft oma gewoond, waar precies weten we helaas niet. Wel zijn we eventjes de stad in geweest. Net zoals Jakarta is ook Surabaya een grote stad, maar dan wel ruimer opgezet en een stuk schoner. We hebben even wat rondgereden en een bakkie koffie gedaan.

We waren op tijd op het vliegveld. Daar hebben we nog even een hapje gedaan en was het wachten bij de gate op het vliegtuig. Intussen vroegen papa en ik ons toch af of we nou echt wel Ralph Lauren polo's hadden gekocht op Java. Ook al waren de Ralph Lauren stores gevestigd in alle luxe malls, wij twijfelde.
Op het vliegveld was namelijk een Polo winkel gevestigd en een Ralph Lauren Polo winkel. Wat is daar nou het verschil in?! De mevrouw in de Ralph Lauren store wist ons te vertellen dat Ralph Lauren Polo de Amerikaanse Ralph Lauren was en Polo in Indonesië werd geproduceerd met een andere maatvoering. Ofwel een verschil tussen echt en nep?! Polo was dus sowieso nep, zo trokken wij onze conclusie, maar hoe zit het dan met Ralph Lauren Polo? Papa en ik waren nog niet overtuigd. Even googlen hoe we onderscheid tussen echt en nep kunnen maken. Als het neppers zijn, zijn het neppers van goede kwaliteit, maar te duur betaald.
Na wat research, kwam ik tot de conclusie dat we toch echt geen echte shirts in ons bezit hebben! Dat niet alles echt is wat wordt verkocht wisten we, maar in malls met alle luxe merken aanwezig en met compleet ingerichte winkels, dat is toch wel verassend. Na nog wat meer zoekwerk kwamen we erachter dat Ralph Lauren geen enkele store in Indonesië heeft gevestigd.
Bas was compleet in shock, ik kon er toch ook wel heel hard om lachen. Wat hebben ze dat goed uitgevoerd! De volgende vraag komt natuurlijk wel in mij op: hoe zit het dan met alle overige merkwinkels in de luxe malls?

De vlucht ging verder prima, we waren snel in ons hotel, waar we de komende twee weken verblijven. Wat een verschil. Midden in het toerisme met voornamelijk veel Australiërs om ons heen. Het complex ligt dichtbij het strand en alle winkeltjes, maar van die drukte op het complex is niets te merken. Ik werd na een toch al niet al te fitte dag vrienden met onze toiletpot. Bas bestelde een pizza op de kamer, ik ben op mijn bed gaan liggen. Hopelijk voel ik mij morgen weer wat beter. We kunnen in ieder geval niet meer wakker worden gemaakt door een tetterende imam, heerlijk...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Viv

Actief sinds 21 Aug. 2015
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 4707

Voorgaande reizen:

29 September 2015 - 30 Oktober 2015

Indonesië, terug naar oma's roots

Landen bezocht: