Pangandaran - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van Viv Bas - WaarBenJij.nu Pangandaran - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van Viv Bas - WaarBenJij.nu

Pangandaran

Blijf op de hoogte en volg Viv

06 Oktober 2015 | Indonesië, Pangandaran

Om 4.10 uur was het gedaan met de rust, de luidsprekers van de moskee gingen weer aan en hard, absoluut geen fijne wekker.

Ontbijtje was prima, nasi goring met een ommeletje. De rest had een topontbijt. Hans had oude kaas meegenomen, smullen dus voor iedereen. Mijn hang naar de Nederlandse keuken is er (nog) niet. Ik ben nog al te blij met 3 keer rijst op een dag en al mijn kleding gaat (nog) prima aan.

We vertrokken om 9 uur richting de 'green canyon'. Met een bootje over de rivier langs al het groen. Het water stond laag, de wortels waren goed zichtbaar. In de grot heb ik toch even een duik genomen, na het verhaal van enge prikbeestjes naast mij neer te hebben gelegd. Heerlijk! Nog even een fotomoment met moeder en kind en weer terug met het bootje richting bus. Niet heel rustgevend hoor met de herrie van de motor, maar wel met mooi uitzicht.

Hierna op weg naar een mooi baaitje. Op het heetst van de dag en zonder aanwezigheid van ligstoelen en parasols zijn we wat gaan drinken en sommigen wat gaan eten. Ik heb lekker met mijn handjes (het bestek kwam absoluut niet door Rob's Geus keuring heen) nasi met kankung gegeten. Lekker hoor.

Met de bus weer terug naar het hotel en lekker even luieren bij het zwembad. We gaan zo weer aan de overkant wat eten. Het is hier zo ontzettend rustig en daar was gisteren in ieder geval wat bedrijvigheid en het eten was prima, zonder buikproblemen.

Na de tsunami die ook dit gebied heeft getroffen, komt het toerisme hier niet meer goed op gang. De rust hier zal daar vast voor het grootste gedeelte mee te maken hebben,

Morgen vertrekken we naar Baturaden, daar gaan we de watervallen bewonderen.

Selamat Malam

• 06 Oktober 2015 - 17:06

Ben Jonathans:

Wat leuk om zo op de hoogte te worden gehouden van jullie reis. Genieten jullie maar lekker.
    Ben en Louise

• 06 Oktober 2015 - 18:52

Tijs Van Vliet:

Leuk hoor!
    Klinkt totaal niet als een 'red mijn vakantie' moment. :)
    Geniet er nog van.
    Tijs

• 06 Oktober 2015 - 19:08

Rodney :

Lekker met je handen eten hoor....Back to your roots

• 06 Oktober 2015 - 22:33

Astrid Van Vliet-Kemp:

Selamat Pagi-Siang-Malam, toch best wel een lange reis van Bandung naar Pangandaran, in ieder geval veel te zien tijdens de reis. Hoe is het gesteld met de Sawa's, is de oogst verloren gezien de droogte, heeft het al geregend? Fijn, had ook niet anders verwacht, dat je/jullie er zo van genieten, je ziet, hoort, ruikt, voelt, proeft de cultuur en dat kan alleen maar als je het in levende lijve ervaart. Dan zitten jullie zover weg, en bij het telefoongesprekje van gisteren leek het wel of je thuis was, hoewel......., de verbinding thuis is slechter als op Java. Geniet lekker van het strand en de dingen die jullie gaan ondernemen, lieve groetjes en dikke knuffels. Mam

• 07 Oktober 2015 - 12:47

Viv En Bas:

Mam, je klonk net zo dichtbij als de imam, alleen jou hoor ik toch echt liever, haha. Knuf