Bandung - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Viv Bas - WaarBenJij.nu Bandung - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Viv Bas - WaarBenJij.nu

Bandung

Blijf op de hoogte en volg Viv

03 Oktober 2015 | Indonesië, Bandung

Vanmorgen even wennen aan het ontbijt, het was een hele omslag hoor. Een klein buffet met minimaal europees ontbijt. Bas wat toast met een omelet die nergens naar smaakte, zoeen die meer uit melk dan ei bestaat. De mihoen was prima, maar verder was er weinig keus.

Met de bus zijn we richting de postweg gegaan. Straten met art deco gebouwen, Nederlandse gebouwen. De eerste Nederlandse supermarkt van Java en o.a. een ijs en snoepwinkel. Alleen de voorgevel daarvan is behouden of doen bijvoobeeld dienst als kantoor. In Bandung lopen veel studenten, een aantal werd in het Engels geïnterviewd als opdracht voor school.

Daarna langs een katholieke kerk en school geweest, alleen even van buiten bekeken. Hans heeft daar vroeger tot zijn tiende op school gezeten.

Daarna was het alweer tijd voor eten, makkan, makkan. Bij 'de Indische tafel' gestopt en heerlijk gegeten. Bas de lekkerste saté tot nu toe en ik en papa super lekkere lontong, op de veranda met op de achtergrond wieteke. Genieten.

Daarna door naar de jeansstreet. Dat viel tegen zeg. Wat een zooitje en ook een zooi te koop. 15 jaar geleden scheen het een mooie winkelstraat te zijn geweest, nu waren we snel de bus weer in.

Weer in de file naar huis en lekker beneden aan een bintang. Proost!

• 03 Oktober 2015 - 21:11

Astrid Van Vliet-Kemp:

Selamat Pagi, Siang of Malam, Hoe was jullie reis van Jakarta naar Bandung, ik kan me geen voorstelling maken van de afstanden en de zijn de wegen goed. Reizen jullie met een eigen bus met chauffeur, Nederlands of Engels talig? Het ontbijt mag op jullie nieuwe onderkomen dan wel minder zijn, het zwembad ziet er relaxed uit. Geniet straks weer van een leuke dag, lieve groetjes en dikke knuffels. Mam

• 04 Oktober 2015 - 03:06

Viv En Bas:

Selamat pagi,

Het andere verslag van onze reis naar Bandung staat er nu ook op.
    We reizen met een busje met chauffeur en bijrijder. Spreken Engels en een klein beetje Nederlands. Sieg, Ot en Hans spreken natuurlijk de taal, dus ook dat is makkelijk. Busje is prima, er wordt goed gereden, wordt niet misselijk!

Zwemmen komt er nog niet van. Maar gezien alle moslims is het ook niet aan te raden is mijn bikini hier rond te lopen. Aanpassen hè...

Bas heeft het Europese ontbijt ontdekt, stond in de andere zaal.

Fijne dag mam!

Knuffel ook voor de boys xxx