We zijn in Bandung! - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Viv Bas - WaarBenJij.nu We zijn in Bandung! - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Viv Bas - WaarBenJij.nu

We zijn in Bandung!

Blijf op de hoogte en volg Viv

02 Oktober 2015 | Indonesië, Bandung

Vanmorgen eerst nog heerlijk ontbeten met twee borden rijst, smullen! Nog lekkerder dan toko Sinar mam. En een keuze, van gekheid weet ik niet wat ik op moet scheppen. Dit is tevens wel het beste ontbijt van de hele vakantie. Zoveel keus en zoveel lekkers, het kan ook niet anders dat dit de top van de top was voor wat betreft het ontbijt.

Om 10 uur i.p.v 9 uur (tempo doeloe he) vertrokken we richting Bandung. Onderweg langs Bogor, de botanische tuin. Die hebben we alleen niet gezien, de chauffeur was het vergeten (?). Terug draaien heeft hier geen zin, dus de weg werd vervolgd richting Bandung via de Puncuk pas. Via vele dorpjes, met langs de weg tal van winkeltjes en eettentjes.
Ook reden we tussen de theeplantage door, mijn idyllische plaatje hiervan heb ik even bij moeten stellen. Je kent het wel, van die vrouwtjes die de theeblaadjes plukken, waar wij kunnen genieten van een adembenemend uitzicht op de veranda onder het genot van een kopje verse thee. Dit werd langs de weg tussen het plastic, met iets minder mooi uitzicht. Zo zonde al dat plastic overal langs de weg!

Langs de weg zijn we gestopt bij een omgebouwde zeecontainer om een hapje te eten. Collega 2 werd wakker geschut om ons eten te bereiden, de BBQ aan voor de sate kambing en ayam. Niet bijzonder, maar met een beetje nasi putih, prima hapje hoor. Onderweg nog een kindje met winnie de pooh muts op (je zou het maar koud hebben), blijgemaakt met stiftjes en een kleurboekje.